תקשורת דרך משחקים CTG - עדנה אתרוג - המלצות על הכשרת המטפלים
לפני שלמדתי CTG... הייתי מאבחנת ילדים על פי אבחונים סטנדרטיים וגם מעט מתרשמת מיכולות שפתיות מעבר לאבחון. כאשר התגלה פער בין התפקודים באבחון הפורמאלי לבין השיח החופשי הייתי מציינת זאת באבחון כנקודה למחשבה, לעיתים גם מציינת שיש גורמים נוספים מעבר ליכולות שפתיות שמשפיעים על תפקוד הילדה ביום יום.

היום... אני משתמשת באבחונים פורמאליים, משלבת גם משחקים, מסתכלת על יכולות תקשורתיות ופרגמאטיות, שמה לב ליכולות של הילד בחיים האמיתיים ומשווה זאת לתוצאות הפורמאליות. אני מבינה שה"שימוש בשפה" הוא חלק עיקרי של השפה ומתבטא בעיקר בפרגמאטיקה, שמושפע מאלמנטים שונים אותם למדתי לזהות בשיטת CTG.

פידבקים מאנשי מקצוע על הכשרת המטפלים השנתית

כאשר אני מגלה את הפער בין התפקודים באבחון הפורמאלי ובשיח החופשי אני גם יודעת לזהות איזה אלמנטים חסרים לילד ומצליחה לתכנן תוכנית טיפולית שתעזור לילד ללמוד להשתמש בשפה ותקשורת בחיי היום בצורה המיטבית על מנת להצליח בחיים. מאז שהתחלתי ללמוד הטיפולים שלי טובים יותר, היוזמה של הילדים והפרגונים של ההורים. שמחה כל כך על הבחירה שלי להצטרף לקורס השנתי!

שרה בלזם, קלינאית תקשורת


הקורס של עדנה CTG פרץ לי דרך בעבודה עם ילדים וגם עם מבוגרים. קודם כל, אפשר להגדיר את זה כיציאה מהקופסה, יציאה מכל המושגים שאנו רגילים אליהם. למשל ניקח ילד עם קשיי חברה, עם קשיי התנהגות שבדרך כלל היינו שולחים לטיפול רגשי. פה למדנו לעשות רגע חושבים ולהמשיך משם לצעד הבא: מה מקור הבעיה? הרבה פעמים נמצא שמקור הבעיה היא דווקא שפתית. אז מי יכול לעזור לילד הזה אם לא אנחנו?למדנו ותרגלנו כמובן איך למצוא את הבעיה ואיך לעזור לו בשיטה הטובה ביותר. או ההפך, אנו רואים ילד עם קשיי שפה מסוימים. נשאל את עצמינו איך זה משליך על ההתנהגות שלו בחברה שאחראית על התפתחותו הכללית, ולא רק לימודית? יצאנו מהקופסה, הבנו את הנקודה שתוכל לעזור באמת לילד ולא להישאר רק בתוך המעטה הכללי שנקרא "שפה" שבו אנו מתחבאים, אבל באמת לא יודעים לנצל אותו כראוי.

עכשיו נגיע לאיך נעזור לילד אחרי שמצאנו את המקור לקושי, וידענו במה זה יכשיל אותו. (כל הזמן עם הראש הפתוח וההסתכלות על טובת הילד והעתיד שלו). דרך המשחקים הצלחנו לחדור לליבם של הילדים, לרכוש את אמונם ולתת להם הרגשה של מקום בטוח בו הם לא מרגישים מאוימים. מאותו עומק אנו מצליחים לשנות אותם, בצורה הכי יעילה וחודרנית. הגענו ואנו מגיעים לתוצאות נפלאות שלא חלמנו עליהם, גם לגבי התקדמותם וגם לגבי צורת ההבנה של ההורים לבעיה שמאפשרת להם להמשיך ביתר הבנה ובהירות איך לעזור לילדיהם.

נועה קפלן, קלינאית תקשורת






















 

למדתי להנות יותר בטיפול, ובאופן ספציפי להנות מילדים עם "קשיים רגשיים"

הילה ניסן- קלינאית תקשורת, מנהלת קהילת "למען התפתחות ילדנו"

"לפני כמעט כשנה הצטרפתי לוובינר של עדנה אתרוג, ובסופו היא הציעה להצטרף לקורס תקשורת דרך משחקים- CTG. הלב שלי כבר ידע שהוא רוצה להיות שם, אבל הראש העלה ספקות למה זה כל כך ארוך.. ואיך העדר עוד אחר צהריים מהבית?

היה קשה, אבל הקשבתי להמלצות, לעדנה, ויותר מכל ללב,(שלא מחפש סיבות) והצלחתי לשכנע את הראש.

הקורס הזה הכניס ברכות רבות לחיי, הוא שינה את האופן בו אני מסתכלת על אנשים, על תקשורת, שינה את האמהות שלי. הכניס הדדיות אחרת לחיי. ומעבר לכל, גם כמטפלת למדתי להנות יותר, ובאופן ספציפי מילדים עם "קשיים רגשיים", ובכלל לתת ערך שהוא הרבה מעבר לאיך שראיתי את המקצוע שלנו עד כה.

העקרונות הטיפוליים והאלמנטים שהם אבני הדרך של השיטה, שוזרים הסתכלות ודרך חיים אחרת ומאפשרים לראות את התמונה המלאה בנוגע ללמה קשה לילד ומשם מדייקים את מטרות הטיפול ומה שהכי עוזר לו להשתתף ולתפקד באופן המיטבי ביותר.
נשארו מפגשים אחרונים (אני ממש לא רוצה לסיים) ואני כבר יודעת שאני מטפלת טובה יותר אבל קבלתי מתנות גדולות יותר לי לביתי."


בשיטת CTG למדתי כי אין לי מה לחשוש מחוסר וודאות מהתחום האפור שנקרא פרגמטיקה. כמה קלינאיות מטפלות בתחום הפרגמאטיקה?? אנו מעדיפות לרוב לעבוד על תחביר וסמנטיקה וכו', אותם אנו מכירות כ"שפתיים טהורים" וכן ניתן לתרגל אותם במסגרת טיפולית של אחד על אחד. מקובל לחשוב כי עבור כישורים פרגמטיים אנו נדרשים למסגרת קבוצתית, וקשה יותר לדמות את השיח היומיומי בתוך חדר הטיפולים. בשיטת CTG למדתי כי הדבר בדיוק הפוך - על ידי השימוש היצירתי במשחקים, השיח בחדר לרוב מדמה את החיים האמיתיים, ובכלים הייחודיים של CTG אני מצליחה לעבוד על תחומים שונים של הפרגמטיקה וכישורים חברתיים בו זמנית שאני עובדת על שאר תחומי השפה באופן הממוקד ביותר. נשמע מסובך?? גם לי! אך אחרי הקורס עומק לומדים לנהל את כל המערך המורכב בצורה מדויקת, יעילה והכי חשוב כיפית למטופל וגם למטפלת.
 
CTG עבורי היא דבר ראשון שיטת הנחיית הורים לשיפור התקשורת בין בני משפחתי. יכולה להעיד מניסיון אישי כי ההתקדמות משמעותית אצל כל אחד מבני המשפחה מהפעוטות, לילדים, למתבגרים ולמבוגרים, כאשר חלקם עם יכולות שפתיות תקינות ולחלקן קשיי שפה ברמות שונות. החלקים הבולטים שגורמים להצלחת השיטה לפי דעתי הינם הקלות ליישום בשטח, האווירה החיובית שהיא מעודדת ובעיקר הכיף!

אנונימית, קלינאית תקשורת
 

לומדים איך להתנהל נכון מול מגוון מצבים מאתגרים

אושרית הרמל קלינאית תקשורת

"הקורס "תקשורת דרך משחקים":

  1. הוא מקנה ידע כל כך חיוני, בסיסי, וחשוב לכל מי שרוצה להקרא "קלינאי תקשורת", עד שזה מוכרח להכנס כקורס בלימודי התואר הראשון בהפרעות בתקשורת.
  2. הקורס נותן כלים שעוזרים באבחון קשייו של המטופל כבר מהמפגש הראשון אתו.
  3. במהלך הקורס לומדים איך לתנהל נכון מול מגוון מצבים מאתגרים, מבחינה תקשורתית, שפתית והתנהגותית, שקיימים בחדר הטיפולים.
  4. הקורס כולל התנסות במגוון משחקים ומצבי מטפל-מטופל, דרכם לומדים כיצד לקדם את המטופלים שלנו באופן של הנאה והבנה הדדית, ודרך תקשורת טובה, נכונה ומדויקת יותר.
  5. בונוס! במהלך הקורס לומדים להיות הורים טובים יותר, חברים טובים יותר ואנשים טובים יותר."
 

אני מצפה למפגשים עם הילדים אני נהנית יחד איתם לשחק

 אוסנת אחימאיר כרמל- מומחית ASD ומורה למיומנויות חברתיות

"בעקבות הקורס CTG אני מצפה למפגשים עם הילדים אני נהנית יחד איתם לשחק, להמציא חוקים ולפתור בעיות והכל בהכי הדדיות ועם בטחון במה שאני עושה.

בהדרכות שאני נותנת לגננות השילוב והצוותים אני מיישמת את האלמנטים והתגובות שלהן מרגשות- רואים את ההתקדמות ואני מקבלת שבחים על ההדרכות...

קבלתי תאוריה וכן כלים מעשיים ועם זה באתי לשטח ואני ממליצה מאד על הקורס גם לאנשי מקצוע שהם לא קלינאיות תקשורת."

 

למדתי כיצד לרתום את הילד לשתף פעולה

 דורותי רשף- קלינאית תקשורת

מי שרוצה ליצור שינוי בטיפול שלה שתגיע לקורס CTG ראיתי את השינוי בטיפול שלי בצורה מאד מהירה וזה התבטא גם בפידבק החיובי מההורים.

במיוחד למדתי כיצד לרתום את הילד לשתף פעולה בטיפול וגם את ההורים.

שמחה שהענקתי לעצמי את הקורס הזה."




 

 















 

אני מנחה ומכוונת את הצוותים בצרה מדויקת יותר

 מוניקה אפלמן אורג- מנחת מורות שילוב מורת חנ"מ

"הקורס ערוך היטב בצורה מובנית וברורה. האווירה בקורס מאוד נעימה ומקבלת. עדנה יודעת להקשיב ולכוון. הבנות מבינות עניין, ובתחום השפה מעורות כך שהדבר אינו יוצר פערי ידע משמעותיים.

אני בהחלט חשה כי העבודה התחדדה לי- אני מנחה ומכוונת את הצוותים בצרה מדויקת יותר וזה תודות לעולם המושגים של הקורס. הייתי ממליצה על הקורס לצוותים העובדים עם ילדים על הרצף."

 

אני מצליחה להוציא את היצירתיות שבי בטיפולים, מעיזה יותר לאלתר ולהתגמש תוך כדי הטיפול

 אמונה רייפר- קלינאית תקשורת

הקורס נותן לי קודם כל מקום של מפגש עמיתות, מרגישה מקום שמאפשר לי לבטא את עצמי, להביא מהידע שלי וללמוד מאחרות. נהנית מהאווירה ומהזמנים שאנחנו מתנסות במשחקים.

בזכות הקורס אני מצליחה להוציא את היצירתיות שבי בטיפולים, מעיזה יותר לאלתר ולהתגמש תוך כדי הטיפול. לפני הקורס ידעתי על העקרונות של הדדיות, גמישות ומודלינג אבל אני חושבת שזה ישב איפשהו מאחורה בראש ולא היה כל כך במודע. אחרי שעסקנו בזה אני מרגישה שאני הרבה יותר מנסה לשמור עליהם, מתוך הבנה של החשיבות והיכולת שלהם לשמור על טיפול כיפי לי ולילדים!

המפגשים גם נתנו לי רעיונות חדשים וריעננו את שיטות הטיפול שהייתי רגילה אליהם.

   
 
כל הזכויות שמורות לעדנה אתרוג - קלינאית תקשורת, MA מרצה באקדמיה, מפתחת גישת תקשורת דרך משחקים (CTG)
צרו איתי קשר: 050-6919658  |  ednaetrog1@gmail.com